«ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК»


КАРТА ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ ДИТИНИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
ЗА ФАКТОРОМ «ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК»

Критерії
Метод обстеження
Зміст обстеження
Критерії оцінювання
Предметно-практична
компетенція
(Житло, побут)
1.Дидактична гра «Моє житло»






Завдання
Вихователь пропонує уявити, що дитина «отримала нове житло» і обрати картку з зображенням приватного будинка або багатоповерхівки.
- Для того щоб облаштувати оселю ти придбав багато речей. Тепер їх слід розібрати по місцях. Необхідно назвати всі предмети побуту,  розсортувати їх за групами та сказати для чого вони потрібні і куди поставити.
-          А в якому будинку ти проживаєш: багатоповер-хівка чи приватний будинок?
-           Назви свою адресу.


4 бали – компетенція сформована в повній мірі. Виявляє інтерес до предметного світу. Оперує поняттям «житло», має уявлення про традиційне житло. Розрізняє інтер’єри міської квартири та сільської оселі. Розуміє роль житла в житті людини, взаємозв’язок між потребами людини в теплі, світлі, воді та функціонуванням різних технічних комунікацій і відповідних установ. Цінує атмосферу рідної домівки; усвідомлює, що затишок і порядок в оселі залежать від її мешканців; самостійно впорядковує власні речі, іграшки тощо.
        Усвідомлює, що для життєдіяльності людині потрібні предмети побуту і вжитку. Оперує загальними поняттями «меблі», «білизна», «побутові прилади», «посуд» тощо. Називає основні технічні засоби та побутове приладдя, що використовується в домашньому господарстві. Знає, як користуватися та безпечно поводитися з ними. Знаходить у предметному середовищі знайоме і незнайоме; виділяє схоже, відмінне; визначає безпечне і небезпечне; цінує сімейні реліквії, отримані в спадщину. Називає адресу свого проживання (населений пункт, вулиця, номери будинку, квартири)
3 бали- компетенція сформована в достатній мірі. Оперує поняттям «житло». Розуміє роль житла в житті людини, взаємозв’язок між потребами людини в теплі, світлі, воді та функціонуванням різних технічних комунікацій і відповідних установ. Усвідомлює, що для життєдіяльності людині потрібні предмети побуту і вжитку. Оперує загальними поняттями «меблі», «білизна», «побутові прилади», «посуд» тощо. Називає основні технічні засоби та побутове приладдя, що використовується в домашньому господарстві.
 2 бали– компетенція сформована посередньо. Оперує поняттям «житло». Узагальнює поняття, називає картки, робить 1-2 помилки в називанні предметів. Знає, як користуватися та безпечно поводитися з ними.
1 бал- компетенція сформована мінімально. Оперує поняттям «житло», під час визначення узагальнюючих понять потребує допомоги  педагога; називає картки, робить 3-4 помилки в називанні предметів; у визначенні відмінностей відчуває труднощі; визначає правила безпечного користування технічними засобами і приладами лише за допомогою педагога.
0 балів- компетенція  не сформована.  Відчуває труднощі під час виконання всіх завдань, потребує постійних підказок педагога.
Предметно-практична
компетенція
(за межами житла)
2.Дидактична гра «Дорогою до дитсадка»


Завдання
Разом з дитиною розглянути картки.
Запитати у дитини:
- Як називається вулиця на якій ти живеш? А які ще вулиці свого міста ти знаєш? В якому місті (селі) ти живеш?
- Які об’єкти суспільного користування  розташовані поблизу твого будинка (магазин, лікарня, садок, школа)?
- Ви переходите дорогу коли йдете до дитячого садка?
- Як правильно переходити дорогу (світлофор, зебра)?
- Поглянь на картки і скажи де вірно діти переходять дорогу.
- Що таке світлофор? Які дорожні знаки відомі тобі?
- Які ти знаєш види транспорту?
- Як треба поводити себе у громадському  транспорті?
4 бали – компетенція сформована в повній мірі. Орієнтується у предметному довкіллі за межами житла. Знає назви вулиць, прилеглих до свого будинку. Визначає місцезнаходження навчального закладу, магазину, аптеки, поліклініки, стадіону, пояснює, як до них дістатися. Знає, що вулиця поділяється на проїзну та пішохідну частини, називає різні види транспорту, їх призначення, характерні особливості. Обізнана з правилами дорожнього руху, дорожніми знаками та керується ними.
3 бали- компетенція сформована в достатній мірі. Орієнтується в предметному довкіллі за межами житла. Знає свою домашню адресу, всі види транспорту, правила дорожнього руху, називає основні дорожні знаки. Володіє правилами поведінки в транспорті.
2 бали– компетенція сформована посередньо. Називає 3-4 різних видів транспорту, світлофор, пішохідний перехід, їх призначення. Називає вулицю де живе. Знає правила дорожнього руху.
1 бал- компетенція сформована мінімально. Називає 1-3 різних видів транспорту, припускається  помилок; називає вулицю де живе, тільки після допомоги педагога.
0 балів- компетенція  не сформована.  Під час виконання усіх завдань відчуває труднощі, робить багато помилок навіть після додаткових роз’яснень педагога; вулицю, де живе , не називає.
Художньо-продуктивна компетенція
(Світ професій)
3.Дидактична гра  «Хто що робить?»


Запропонувати дитині разом розглянути картки з різними професіями. Розповісти хто що робить, ким працює, що йому потрібно для роботи.
-          Назви ким працюють твої батьки?





4 бали – компетенція сформована в повній мірі. Усвідомлює, що довколишній предметний світ ― рукотворний, створений для задоволення потреб людини та завдяки людській праці. Виявляє ціннісне ставлення до результатів людської праці, розуміє її необхідність і мотивацію, зв’язок із життєвими потребами, станом здоров’я. Знає про професійну зайнятість батьків, найближчих родичів; багатоманітність професій у різних сферах діяльності людини, називає найпоширеніші (називає 9 і більше професій).
3 бали- компетенція сформована в достатній мірі. Зацікавлено ставиться до предметного довкілля, знає і називає 7-8 професії, іноді потребує додаткової інструкції педагога. Розрізняє соціальні ролі «лікар», «хворий». Використовує різні предмети за призначенням, дбайливо до них ставиться, дотримується умов догляду і зберігання.
2 бали– компетенція сформована посередньо: З задоволенням розпочинає гру, але допускає помилки, які помічає та виправляє. Називає вірно 5-6 професії; іноді потребує допомоги дорослого, додаткових запитань.
1 бал- компетенція сформована мінімально. Ставиться до предметного довкілля байдуже, відчуває незначні труднощі при концентрації на ньому уваги, у грі припускається помилок; знає та називає 3-4 професії; відчуває труднощі при називанні необхідних для роботи предметів.
0 балів- компетенція  не сформована.  Під час виконання усіх завдань відчуває значні труднощі, не помічає змін; не називає професії; іграшки часто використовує не за призначенням.
Художньо-продуктивна компетенція
(Світ мистецтва)
4.    Інтелектуальна гра «Брейн-ринг»

Дитині пропонується побути знавцем і дати відповідь на бліц-запитання.  За правильну відповідь дитина отримує фішку.
Категорія «Література»
-          Розкажи свою улюблену казку (вірш)? Хто автор?
Категорія «Музика»
-          Назви жанр музичного твору який зараз прозвучить (пісня, марш, танець).
Категорія «Зображувальне мистецтво»
-          В якому жанрі зображувальної діяльності виконані ці твори (натюрморт, пейзаж, портрет, скульптура, архітектура)?
Категорія «Народна творчість»
-          Поглянь на картинки, назви народні ремесла (вишивка, витинанка, петриківський розпис, гончарство, лялька мотанка, лозоплетіння)
Категорія  «Видатні особистості»
-          Назви людей зображених на портретах (Моцарт, Леся Українка, Шевченко, Андрій Шевченко, Н. Могілевська)
Категорія  «Театралізація»
-          Розглянь картки і назви вид мистецтва (балет, театр, кіно, фото, цирк, музика).
4 бали – компетенція сформована в повній мірі. Виявляє власне ціннісне ставлення до українських мистецьких традицій, фольклору, до мистецьких творів художників, композиторів, музикантів, співаків, танцівників, режисерів, акторів, поетів, письменників. Називає прізвища   вітчизняних та зарубіжних митців, пригадує їх твори. Знає основні види українського декоративно-прикладного мистецтва. Виокремлює жанри мистецтва: портрет, пейзаж, натюрморт; пісню, марш, танець; спектакль у ляльковому, музично-драматичному, балетному театрі; казку, вірш, оповідання. Дає 18-20 правильних відповідей.
3 бали- компетенція сформована в достатній мірі.  Під час гри дає 13-15 правильних відповідей.
2 бали– компетенція сформована посередньо. Під час гри дає 8-10 правильних відповідей.
1 бал- компетенція сформована мінімально. Під час
гри дає 5-8 правильних відповідей.
0 балів- компетенція  не сформована. Бере участь у грі невпевнено, дає неправильні відповіді.
Художньо-продуктивна діяльність

5.    Аналіз результатів продуктивно-відображальної діяльності дитини.
Аналізуються створені дитиною роботи з малювання, аплікації, ліплення, колажу та з природного матеріалу.


4 бали – компетенція сформована в повній мірі. Виявляє інтерес до різних видів візуального мистецтва: декоративно-прикладного, живопису, графіки, скульптури, архітектури, дизайну. Відображає власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Володіє технічними прийомами роботи з різними матеріалами, елементарною художньою майстерністю; створює образ різними засобами і техніками, творчо застосовує виражальні можливості лінії, кольору, композиції, ритму для реалізації свого задуму; застосовує дизайнерські уміння у грі та побуті. Фантазує, експериментує, змішуючи кольори, вигадуючи оригінальну композицію, змінюючи і створюючи нові форми.
3 бали- компетенція сформована в достатній мірі. Цілком володіє необхідними навичками та прийомами для створення власних задумок з різних видів мистецтва; вміло їх застосовує. Творчо підходить до завдання, реалізовує свій задум до кінця.
2 бали– компетенція сформована посередньо. Відображає власні життєві враження, почуття; має навички в образотворчій діяльності; виявляє творчість, але не завжди правильно застосовує технічні прийоми.
1 бал- компетенція сформована мінімально. Не цілком володіє необхідними навичками та прийомами для створення власних задумок; потребує допомоги дорослого.
0 балів- компетенція  не сформована.  Не реалізує задумане, не володіє технічними прийомами в роботі з різними матеріалами; не виявляє творчість.



КАРТКА РЕЗУЛЬТАТІВ ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ ДИТИНИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ                                                          ЗА ФАКТОРОМ «ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК»

№ з/п
Прізвище ім’я дитини
Зміст освіти


Предметно-практична компетенція


Загальний бал


Художньо-продуктивна компетенція

Загальний бал

Світ професій


Світ мистецтва
Аналіз результатів продуктивно-відображальної діяльності дитини
Середній бал
Рівень
Житло. Побут
За межами
житла
І
ІІ
І
ІІ
І
ІІ
І
ІІ
І
ІІ
І
ІІ
І
ІІ
І
ІІ
І
ІІ
1



















2



















3



















4



















5



















6



















7



















8



















9



















10



















11



















12



















13



















14



















15



















16



















17



















18



















19



















20



















21



















22





















Немає коментарів:

Дописати коментар